Telenor aksepterer at de ansatte kan kjøpe telefonitjenester på samme vilkår som Sauda Kommune.
Du må ha fast ansettelsesforhold i Sauda for å kunne benytte tilbudet. Engasjement, prosjektstillinger, ringevikarer, vikarer, folkevalgte o.l. blir ikke ansett som fast ansatte.
Det settes en grense på 1 abonnement per ansatt og abonnementet brukes av den ansatte.
Telenor stiller krav om at Sauda kommune må stå som juridisk ansvarlig for inngått avtale. Det betyr at Sauda kommune formelt eier telefonnummeret og stilles ansvarlig for mislighold. Skulle du som ansatt ønske å ha med deg telefonnummeret videre etter avsluttet arbeidsforhold må du selv flytte nummeret over til ny leverandør innen sluttidspunktet. Sauda kommune garanterer at de ikke vil stå til hinder for at nummeret flyttes videre til ny leverandør, men Sauda kommune vil avslutte abonnementet på samme dato som avtredelsestidspunktet.
Sauda kommune krever derfor at ansatte som vil nytte avtalen privat må bekrefte elektronisk at man godtar trekk i lønn ved mislighold. Den ansatte står selv ansvarlig, og trekk i egen lønn ved mislighold gjelder også dersom disse ikke betaler.
Den fordel du oppnår ved å benytte kommunens abonnement er kommunen lovpålagt å rapportere inn til skattemyndighetene.
Faktura for abonnement blir sendt til den ansattes private adresse.
Avtalen opphører ved fratredelse av stilling i kommunen. Den ansatte skal selv sende melding om sluttdato til økonomikontoret.
Sauda kommune vil tilby denne tjenesten så lenge vi har det
tilgjengelig fra leverandør. Hvis kommunen får en ny leverandør på
telefonitjenestene som ikke tilbyr tjenesten til ansatte, så må den ansatte
selv flytte nummeret ut til en ønsket leverandør. Kommunen har da ikke mulighet
til å fortsette å tilby tjenesten. Hvis dette oppstår så vil det sendes ut
informasjon om dette.