Skulen kan be elev og føresette om samtykke til ulike tiltak. Det overordna føremålet med samtykke er å sikra at elev og føresette kjenner dei har styring med og eigarskap til det som blir gjort for å hjelpa deira barn/ungdom. Barn/ungdom skal bli høyrt, men det er dei vaksne som har eit ansvar for vidare avgjerder. Meiningane til barn frå 12 år skal bli tillagt stor vekt. Barn over 15 år vel sjølv om dei vil gi, eller ikkje gi, samtykke.
Du kan gi eit eller fleire samtykke i same skjema. Skjema omfattar samtykke til følgjande:
1. Stafettloggen
Sauda kommune brukar eit digitalt verktøy med namn Stafettloggen for å sikra god samhandling og felles innsats frå dei som skal hjelpa barn/ungdom til meistring. Stafettloggen er også tiltaksplan.
Om skulen vurderer at det kan vera nyttig med ekstra tiltak for å hjelpa barn/ungdom, vil føresette bli informert om spurt om dei vil samtykka til å oppretta Stafettlogg.
Om samtykket blir gitt, blir tiltak dokumentert i Stafettloggen. Føresette vil ha innsyn i alt som blir skrive. Eleven skal også bli informert og involvert, tilpassa alder.
2. BTI-møte
Er det behov for samarbeid med andre hjelpetenester, vil føresette bli spurt om samtykke til dette. Føresette kan du kryssa av for dei hjelpetenester dei godtek kan bidra i samarbeidet. Samarbeidsmøtet kallar me BTI-møte, betre tverrfagleg innsats.
Stafettloggen fungerer som eit samhandlingsverktøy mellom tenestene, slik at dei veit kva dei andre partane gjer for å hjelpa barnet/ungdommen. Hjelpetenestene vil berre ha innsyn i den loggen dei sjølv skriv. Stafetthaldar, som ofte er kontaktlærar, vil ha innsyn i alt som blir gjort. Det same vil føresette.
3. Gi informasjon
I dialog mellom elev - heim – skule blir det avklart kva informasjon det blir bedt om samtykke til å gi. Det kan vera informasjon til ein hjelpeteneste som kan bidra til å hjelpa barn/ungdom. I samtykkeskjema kan føresette opplysa om kva informasjon dei samtykker til skal bli gitt.
4. Tilvising til PPT
Gjennom samarbeid og dialog vil elev - heim og skule bli samde om det er grunn til å tilvisa saka til pedagogisk psykologisk rådgivningsteneste (PPT). Før ein kjem så langt i saka, har PPT vore rådgjevar for skulen i arbeidet for å hjelpa eleven, og det har vore prøvd å finne løysingar via tverrfagleg samarbeid. (BTI-møte)
Skal ein formelt tilvisa saka til PPT, må føresette gi eit skriftleg samtykke til dette.
Les meir om PPT og tverrfagleg samarbeid i Sauda kommune.
5. Tilvising til andre hjelpetenester
Det kan også vera andre hjelpetenester som kan hjelpa i saka. For at dei skal starta sitt arbeid, treng dei ei enkel tilvising.
Det har gjerne vore eit tverrfagleg møte (BTI-møte) der det har blitt vurdert som nyttig med tilvising til andre hjelpetenester.
Les meir om hjelpetenester og tverrfagleg samarbeid i Sauda kommune.
Skjema for skriftleg samtykke