Barnehagens arbeid

Dette gjer barnehagen

Trygg
  • Handlingsplan for eit trygt og godt barnehage- og skulemiljø ligg til grunn for arbeidet.
  • Lokale i nærskulen:
    • Alle barnehagane låner lokale av ein av nærskulane kvar veke. Desse samarbeidar: Leabøen - Risvoll, Veslefrikk og Brakamoen SA - Fløgstad, Rustå - Austarheim. (Brakamoen SA - Austarheim, om ledig kapasitet ved skulen.)
  • Boka om meg:
    • Alle barna får laga ei bok om seg sjølv som dei tar med til skulen besøksdagen.
    • I boka fortel barna litt om kven dei er og kva dei likar i teikningar, ord og bilete.
    • Kontaktlærar brukar bøkene besøksdagen, samlar inn desse, og brukar dei vidare frå skulestart.
  • Overgangspersonale:
    • Om det er mogleg, og behov for eit/fleire barn, kan personale frå barnehagen følgja barn over i skulen dei første dagane. Barnehagane og skulane har dialog om dette i overføringssamtalane. 
Glede
  • Klassetreff:
    • Barnehagane organiserer fire treff for skulestartarane siste 1/2 år i barnehagen.
    • I dette treffet får barna vera saman med dei barna dei skal gå i klasse med.

      Klassetreff

      Klassetreff
      Tid Tiltak Innhald Ansvar for organisering
      Veke 7 Klassetreff 1 Fysikk og kjemi ved Sauda vidaregåande skule Brakamoen barnehage SA
      Veke 10 Klassetreff 2 Omvisning på skulen og tur i nærmiljøet til nærskulen. Rustå, Veslefrikk og Leabøen har ansvar for å organisera besøket på sine nærskular. Brakamoen deltek.
      Veke 17 Klassetreff 3 Venskapssamarbeid og tomatsuppe. Bruk av uteområdet til nærskulen. Rustå, Veslefrikk og Leabøen har ansvar for å organisera besøket på sine nærskular. Brakamoen deltek.
      Veke 20 Klassetreff 4 Leik på uteområdet til nærskulen Rustå, Veslefrikk og Leabøen har ansvar for å organisera besøket på sine nærskular. Brakamoen deltek.

       

Førebudd
  • Livsmeistring:
    • Psykologisk førstehjelp og toleransevindu blir brukt som verktøy for å hjelpa barna til å handtera eigne kjensler.
    • Hjelp til å utvikla uthald og konsentrasjon. 
  • Orden og system:
    • Det blir vektlagt å læra barna gode rutinar for orden og system, slik at dette blir enklare å handtera for barna når dei kjem til skulen.
  • Felles temaplan:
    • Alle barnehagane har felles temaplan siste året i barnehagen.
      • August - november: Venskap
      • Januar - Mars: Livsmeistring
      • Mars - Juni: Språk og omgrepslæring
  • Arbeid med språket:
    • Barnehagane brukar  verktøyet "Språkløyper" (frå Lesesenteret) som grunnlag for å vidareutvikla barna si evne til å delta i sosial kommunikasjon:
      • Forstå og bruke ord og setningar.
      • Utvikla eit godt ordforråd.
    • Barnehagane brukar same omgrepsmodell som skule.