Hvordan finner jeg reguleringsplan og bestemmelser?

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Hvordan finner jeg reguleringsplan og bestemmelser?

Finn reguleringsplan i kartportalen

• Klikk på kommunevåpenet (Kartlag) og kryss av for reguleringsplan i listen under "Kart" som kommer opp på høyre side. Der vi har nye reguleringsplaner vil du se hele planen, mens for gamle planer vil du bare se omrisset av planområdet (Må zoome inn i kartet før planer blir tegnet opp).
  • Klikk i kartet innenfor planen du vil ha informasjon om
  • Til høyre på skjermen kommer det opp en boks med KARTLAGSINFO, velg reguleringsplan
  • Velg reguleringsplan og du får opp informasjon om den reguleringsplanen du har valgt.
  • Nederst i informasjonsboksen velger du "Arealplaner.no" slik at du kommer i planregisteret. Her finner du aktuelle dokumenter for den aktuelle planen (vedtekter, arealplankart og vedtaksdokument). Du kan også komme til vårt planregister ved å gå til hjemmesiden til Arealplaner og søke opp Sauda.
  • Hvis du markerer i et område uten reguleringsplan, vil du få opp følgende melding "Fant ingen informasjon på punktet". I disse områdene er det kommuneplanen som er gjeldende.