1. Det rettslege grunnlaget for å bruka Digital Spekter - ikkje anonym er Opplæringslova §9 A-4: Ved mistanke om eller kjennskap til at ein elev ikkje har eit trygt og godt skolemiljø, skal skolen snarast undersøkje saka og §22A - 5:
§ 22A-5.Bruk av ikkje-anonyme læringsmiljøundersøkingar
Skolane kan bruke ikkje-anonyme læringsmiljøundersøkingar som ein del av det førebyggjande skolemiljøarbeidet etter opplæringslova § 9A-3 i tilfelle der slike undersøkingar er hensiktsmessige for å kartleggje læringsmiljøet, finne eigna tiltak for å forbetre relasjonar og sikre alle elevar eit trygt og godt skolemiljø.
Skolane kan bruke ikkje-anonyme læringsmiljøundersøkingar i oppfølginga av ein konkret mistanke etter opplæringslova § 9A-4 og § 9A-5 ved langvarige, uoversiktlege eller kompliserte utfordringar i skolemiljøet, der andre måtar å undersøke på ikkje har ført fram.
Ikkje-anonyme læringsmiljøundersøkingar må gjennomførast slik at dei i minst mogleg grad grip inn i personvernet til elevane. Undersøkingar etter første ledd kan berre omfatte spørsmål om negative relasjonar der enkeltelevar ikkje kan bli namngitte. Skolane skal på eigna måte kontrollere om opplysningane er rette før desse blir lagt til grunn for val av tiltak.
2. Andre undersøkingar skal alltid gjennomførast først. Det er først når ein ikkje får god nok informasjon i saka med andre undersøkingar, at ein kan vurdera bruk av Digital Spekter - ikkje anonym.
3. Rektor ved skulen tar kontakt med kommunalsjef for å be om løyve til å bruka Digital Spekter - ikkje anonym. Sentrale spørsmål i samtalen:
- Kva informasjon har ein frå før? Kva type undersøkingar er gjennomført?
- Er det andre verktøy ein kan prøva ut for å få nok informasjon?
- Kva annan informasjon har ein behov for, for å kunne setja i gong tiltak som løyser situasjonen?
- Korleis forventar ein at Spekter Digital - ikkje anonym kan gi denne informasjonen?
4. Om løyve til bruk blir gitt, har rektor ansvar for at rutine for gjennomføring følges. Denne rutine ligg i internkontrollsystemet.