Mandat for framtidig organisering av helse og velferdssektoren i Sauda
Prosjektet «Framtidas Helse og velferd» skal bidra til å avklare korleis helse- og velferdstenestene i Sauda skal vere organisert i framtida. Ein skal utgreie og vurdere kva organisering og prioritering av tenester brukarar, tilsette og kommunen som organisasjon, vil vere best tent med. Dette vurdert opp mot faktorane:
Bygg, anlegg og arealdisponering
Ressursutnytting og berekraft
Kvalitet og kompetanse
Koordinering og samhandling
Leiing og utvikling
For å få til dette skal prosjektgruppa nytte ekstern kompetanse som skal kartleggje styrkjer og utfordringar på desse områda. Vidare vil prosjektgruppa nytte ekstern kompetanse til å greie ut alternativ til organisering og prioritering av tenesteområdene, og vise korleis ulike alternativ kan endre styrkje- og utfordringsbiletet.
Prosjektgruppa vil definere ein beste-praksis på dei fem faktorområda som tenestene skal vurderast opp imot, og la det stå som ei beskriving for ønska situasjon på desse områda.
Prosjektgruppa vil sikre medverknad frå brukarar, tilsette, pårørande og frivillige organisasjonar, som grunnlag for å definere ønska situasjon.
Prosjektgruppa vil vidare bruke den innsamla informasjonen til å analysere og vurdere kvart alternativ til organisering og prioritering opp mot den ønska situasjonen. Endeleg vil prosjektgruppa lande på eit forslag til vedtak som blir lagt ut på høyring, før endeleg handsaming i råd og utval. Kommunedirektøren vil deretter leggje fram ei sak til kommunestyret, med forslag til vedtak om korleis Helse og velferd i Sauda skal vere organisert i framtida.
Ei avklaring av struktur og rammebetingelsar for prosjektarbeidet er viktig for å unngå for mange forstyrringar og distraksjonar i den daglege drifta. Det vil naturleg vere ulike interesser og synspunkt i ei slik sak, avhengig av bakgrunn, erfaringar og verdiar. Målet er å få til ein open og informativ prosess som sikrar medverknad frå involverte aktørar og mest mogleg anerkjenning og aksept for dei val som blir tatt. Kommunestyret har spesifikt bedt om at brukarar blir involvert. Desse partane vil få representasjon i prosjektgruppa gjennom sine interesseorganisasjonar, og i referansegruppe undervegs i arbeidet.
Definisjon av faktorane i kommunestyret si bestilling
Bygg, anlegg og arealdisponering
Areala er tilrettelagt i samsvar med lovkrav, standard og behov. Utgreiinga skal:
Vurdere funksjonalitet og tilstand på eksisterende bygg og anlegg
Analysere muligheter for samlokalisering og effektiv areal- og ressursutnyttelse
Belyse hvordan digitale verktøy og velferdsteknologi kan integreres
Ressursutnytting og berekraft
Ressurser blir nytta effektivt og ansvarleg, med god nytteverdi for brukarane. Utgreiinga skal:
Gjennomføre KOSTRA- og tenesteanalyser for å kartlegge kostnader og effekt av tenestene
Vurdere dimensjonering av tenester på ulike nivå i omsorgstrappa
Vurdere kva yrkesgruppe som kan og bør gjere kva
Vurdere kva frivillige kan gjere og ønskjer å bidra med
Vurdere tilgang og bruk når det gjeld hjelpemidler og utstyr
Kvalitet og kompetanse
Det er kapasitet og kompetanse til å møte brukar sine behov. Utgreiinga skal:
Vurdere tilgjengelighet, omfang og kapasitet
Vurdere brukar- og pårørandetilfredshet
Vurdere kompetanse, kontinuitet og rekruttering
Status eksisterende kompetanse og behov framover
Rekrutteringsutfordringer og tiltak
Status for heiltid og arbeidstidsordninger
Samordning med Rogaland revisjon sin rapport våren 2025
Koordinering og samhandling
Brukarforløp er saumlause og effektive i møte med brukarane sine behov. Utgreiinga skal:
Kartlegge samhandling mellom helse- og velferdstenester og andre kommunale einingar
Vurdere status for tverrfagleg samarbeid (BTI)
Vurdere samarbeid med frivillige lag, organisasjoner og lokalsamfunnet
Identifisere barrierer for effektiv samhandling
Vurdere tjenester knytta til barn og unge, inkludert lovpålagte/ikke lovpålagte oppgaver
Foreslå forbedringstiltak for framtida
Leiing og utvikling
Helse og velferd blir drive i samsvar med lovkrav, forskrifter og nasjonale anbefalingar. Utgreiinga skal:
Vurdere dagens leiarstruktur og identifisere sårbarhet og styrker
Foreslå tiltak for å sikre kapasitet og kompetanse til leiing og fagutvikling
Foreslå forbedringstiltak med alternativ organisering/leiarstruktur
Vidare arbeid
Hente inn erfaringar frå andre kommunar
Utrede økonomiske og administrative konsekvensar for ulike alternativ
Kommunedirektøren sine forslag til kva former for organisering av helse og velferd som blir vurdert og utgreidd:
Dagens organisering
Samorganisering og/eller samlokalisering av tenester
Endring i sektororganisering
Interkommunale samarbeid
Evaluering av Eining for tilrettelagte tenester skal integrerast i utgreiingsprosessen, med sikte på å utvikle ein handlingsplan som besvarer kommunestyresak 133/2024.
Prosjektorganisering og medverknad
Prosjektgruppe:
Prosjektleiar: Kommunalsjef Helse og velferd
Sekretær: Fagleiar arbeidsplan og velferdsteknologi
Einingsleiar helse (lege, fysio/ergo, forvaltning)
Einingsleiar institusjonstenester
Einingsleiar heimebaserte tenester
Kommunepsykolog
Representant for barn og unge
HTV Norsk sjukepleiarforbund
HTV Fagforbundet
Referansegruppe 1: Samarbeidsutvalet i einingane
Einingsleiar
Avdelingsleiar (ev.)
Tillitsvalt
Verneombod
Pårørande og/eller brukarrepresentant
Referansegruppe 2: Einingsleiargruppa i Helse og velferd + samarbeidspartnarar
Eining for tilrettelagte tenester (ETT)
Heimetenesta
Legekontor, fysio/ergo og forvaltning
Sauda distriktsmedisinske senter
Åbøtunet
Psykisk helse og rus
Indre Ryfylke barnevern
Indre Ryfylke PPT (vertskommune: Suldal)
NAV
Representant frå Demensforeininga
Representant frå Norsk forbund for utviklingshemmede (NFU)
Høyringsinstansar:
Fagrørsler
Samarbeidsutval i einingane
Høyringa elles open for alle
Kommunikasjon og informasjon
Kontaktperson i saksarbeidet: Kommunalsjef helse og velferd
Det blir etablert eit eige område på Sauda kommune sine heimesider med prosjektmandat, framdriftsplan og undervegsinformasjon
Framdriftsplan
Oppstart: januar/februar 2025
Høyringsperiode: 15. august – 15. september 2025
Sak til kommunestyret: hausten 2025