Innkjøpsreglement Innhold og søk Søkeord Søk Vis innholdsfortegnelse 1 Innledning 2 Formål Åpne dette nivå 3 Grunnleggende prinsipp for alle innkjøp 3.1 Innkjøpsvilkår 3.2 Bruk av lærlinger 3.3 Antikorrupsjon 3.4 HMS og Internkontroll (Spesielt ved bygge- og anleggsprosjekter 3.5 Etisk handel 3.6 Kjøp av produkter og tjenester produsert på okkupert jord Åpne dette nivå 4 4. Kort beskrivelse av innkjøpsprosessen 4.1 Behov oppstår 4.2 Rammeavtale 4.3 Innkjøpsverdi under kr. 100.000 4.4 nnkjøp mellom kr. 100.000 og nasjonal terkselverdi1 4.5 Innkjøp over nasjonal terskelverdi 4.6 Valg av administrativ prosedyre 4.7 Dialog med markedet før konkurransen 4.8 Utarbeidelse av konkurransegrunnlag 4.9 Brukte varer 4.10 Innkjøpsprotokoll 4.11 Utlysning og frister 4.12 Evaluering av tilbud og valg av leverandør 4.13 Kontraktinngåelse og klage 4.14 Sjekkliste for gode offentlige anskaffelser 5 Kvalitetssikring 6 Ansvar for kommunalt innkjøp 7 Vedlegg Til dokumentforside Last ned som PDF Forrige kapittel Neste kapittel 6 Ansvar for kommunalt innkjøp Kommunedirektøren har det øverste ansvaret for kommunen sine innkjøp og at de til enhver tid skjer etter gjeldende regelverk. Kommunedirektøren definerer roller og avgjør plassering av myndighet. Forrige kapittel Neste kapittel