Taksator

Sauda kommune er på utkikk etter en taksator som kan utføre taksering av eiendommer for eiendomsskatt. Arbeidsmengde vil utgjøre rundt 10-20%

Som taksator vil hovedoppgavene være å vurdere verdien av eiendommer i henhold til vedtatte rammer og retningslinjer for taksering av eiendomsskatt, samt gjeldende forskrifter og retningslinjer. Taksator vil være ansvarlig for å gjennomføre befaringer, samle inn relevant dokumentasjon og data, og utarbeide grundige og nøyaktige takstrapporter. Videre vil taksator kommunisere med eiendomseiere og eventuelle andre aktører involvert i takseringsprosessen.

Vi søker etter deg som:

•  har erfaring som taksator eller lignende stillinger
  • har god kjennskap til lovverket knyttet til eiendomsskatt
  • evner å utarbeider grundge og nøyaktige takstrapporter
  • er løsningsorientert og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • er utadvendt og trives i kontakt med mennesker
  • er fleksibel, og innstilt på å yte ekstra innsats i enkelte perioder
  • har gode IKT kunnskaper

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Dersom du oppfyller disse kvalifikasjonene og er interessert i å bli taksator i Sauda kommune, hører jeg gjerne fra deg.  Ta kontakt på mobil eller på e-post

Kontakt Roy Ove Kvernenes