Fakturering

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Fakturering

Fra fakturering i september 2018 vil det bli endringer i Sauda kommunes fakturadistribusjon.

Fakturaene vil bli distribuert etter følgende rekkefølge, alt etter hvilken opplysninger den enkelte kunde er registrert med i vårt register:

  1. Avtalegiro (ikke nytt)
  2. E-faktura (ikke nytt)
  3. Vipps (denne er ny)
  4. Digital postkasse (denne er ny)
  5. E-post (ikke nytt)
  6. Papirfaktura (ikke nytt)

Avtalegiro og E-faktura oppretter du via din bankforbindelse. Dette må eventuelt opprettes hver enkelt tjeneste (Barnehage, SFO, Kommunale avgifter osv.)

Når det gjelder Vipps og E-post må dette meldes inn til Sauda kommune via faktura@sauda.kommune.no dersom kunden ønsker å benytte seg av dette.

Dersom du tidligere har opprettet Digital postkasse hentes denne automatisk av vårt system.

Har du ingen alternativene (1-5) vil faktura bli produsert som papirfaktura.

Faktura til bedrifter/organisasjoner vil disse bli fakturert som EHF (elektronisk handelsformat) dersom firma er registrert i Elma-registeret. Her henter vi automatisk de bedriftene som er registrert. Dersom firmaet ikke er registrert her er alternativet e-post eller papirfaktura.